11 April 2011

Nasihat-menasihati



Salam,

Banyak betul saya menerima e-mail yang mengandungi nasihat-nasihat berguna. Terima ksih saya ucapkan pada yang sudi memanjangkan email-email begini cuma...saya tidak suka diakhir e-mail ada saja ayat-ayat yang berbunyi begini..." hendaklah dihantar kepada 10 yang lain jika tidak.....bla-bla-bla- ..bagi saya ada sesuatu yang tidak kena disini. Walaupun niat sipengirim baik, ingin pesan berpesan sesama manusia tetapi tidak perlu ada unsur2 menakut2kan orang lain kerana dibimbangi ada unsur2 syirik disitu. Segala kebaikan, keburukan, bala dan sebagainya adalah datang daripada Allah SWT , hanya Dia yang tahu hikmah disebaliknya apa yang berlaku, bukan kerana kita tidak memanjangkan apa2 e-mail yg kita terima. Jadi kepada sesiapa yang ingin memanjangkan e-mail nasihat kepada saya pastikan niat anda ikhlas ingin ingat mengingat sesama insan bukan kerana takut musibah yang akan menimpa.

Allahuklam.

No comments:

Post a Comment