12 May 2007

Pemergian Ayah - Al-Fatihah


Al-Fatihah .Ayah telah pergi ke Rahmatulallah pada 12 Mei 2007 subuh antara 5 hingga 6 pagi di Hospital Besar Kuala Lumpur. Pada 8 Mei ayah membuat pemeriksaan di HBKL kerana mengalami sesak nafas dan dimasukkan kewad pada hari yang sama. Doktor mengesahkan paru-paru ayah berair dan proses membuang air diparu-paru telah dilakukan. Doktor mengesyaki penyakit ayah telah melarat ke paru-paru.

Selama empat hari ayah terlantar di hospital dan Teh setia menjaga dan menemani ayah. Ayah pulang kerahmatulallah pada subuh 12 Mei. Selama ini ayah hidup sendirian , ayah pergi pun sendirian tanpa sesiapa disampingnya. Ayah disahkan telah tiada ketika Teh menunaikan solat subuh di surau hospital. Takdir Allah menentukan tiada anak-anak yang menemani ayah disaat-saat akhir hayatnya didunia ini. Doktor mengesahkan kemungkinan ayah pergi dalam tidurnya.

Ampunkan dosa kami ayah. Semoga Allah megampunkan dosa-dosa ayah dan ditempatkan bersama-sama orang yang beriman. Moga dipermudahkan segala urusan dialam kubur. Apa yang pasti adik yang suci bersih daripada segala dosa ada menunggu ayah disana. Apakah ayah akan dipertemukan dengan emak disana? Hanya Allah yang tahu. Nasib kami bagaimana pula?

No comments:

Post a Comment