06 May 2010

Adam



Setelah tamat persembahan = Terima kasih cikgu2. Ms Glyn Williams dan Dr Williams


Adam = Goliath


Salam,

Pada hari Selasa 4 Mei, kami berpeluang untuk melihat persembahan Drama David and Goliath. Drama ini ialah projek untuk subjek drama bagi tahun 8.

Jika di Malaysia untuk sekolah menengah kerajaan, matapelajaran Drama tidak dijadikan sebagai satu subjek tetapi dimasukkan dibawah kokurikulum . Mungkin dinegara kita seni persembahan tidak menjadi tarikan utama sebagai kerjaya, oleh itu ia tidak menjadi subjek utama diperingkat sekolah, pengkhususan hanya ditawarkan ketika belajar di kolej atau universiti.

Di sekolah antarabangsa, sama ada kurikulum Amerika atau British, subjek drama wajib diambil oleh setiap pelajar diperingkat sekolah menengah.

Kriteria yang dinilai ialah persiapan latar, penghayatan lakonan, kerjasama dalam kumpulan dan kesungguhan. Jika terdapat ahli dalam kumpulan yang tidak bersungguh2 atau tidak serius , semua ahli kumpulan akan mendapat markah yang rendah. Oleh itu semua ahli kumpulan mesti bekerja keras.

Drama yang dipersembahkan oleh Adam dan kelasnya dikira sebagai berjaya dan akan dipersembahkan di tiga buah sekolah antarabangsa yang terdapat di Moscow.

No comments:

Post a Comment