24 February 2011

Apa Nak Jadi II !!



Salam,

Seluruh dunia melihat kebangkitan demi kebangkitan di Timur Tengah. Bermula di Bahrain, Mesir , Yemen, Jordan, Saudi dan Libya.Hanya mereka yang tinggal disana tahu masalah yang mereka hadapi. Bagi saya rakyat berhak untuk bersuara, melahirkan ketidakpuasan hati atas kepincangan dalam pemerintahan dan keadilan adalah untuk semua.
Namun apa yang tidak seronok dilihat apabila berlaku rusuhan ada nyawa yang melayang, harta2 awam dirosakkan dan kecurian berlaku dimana-mana. Adakah ini dibenarkan oleh Islam? Sayangnya imej2 inilah yang diulang2 oleh CNN, BBC dan bbp media antarabangsa. Seolah2 menjadi keseronokan dapat menyiarkan sikap ganas orang2 Islam.

Jika mengikut sejarah perutusan Rasulallah kepada umat manusia, Rasulallah diutuskan untuk membaiki dan membetulkan keadaan masyarakat yang sudah hilang pertimbangan kemanusiaanya. Antaranya berbunuh sesama sendiri, berpuak2,menindas yang lemah dan pemerintahan bersandarkan kekuatan bukan keadilan. Kehidupan dipengaruhi nafsu tamak kuasa, harta dan pangkat. Bukankah ini yang berlaku sekarang?? Sayangnya nama Islam dijaja. Semoga tidak berlaku menang menjadi arang kalah menjadi abu. Iraq, Afghanistan dan Palestine sudah terbukti.

Semoga Allah melindungi kita daripada bala bencana ini dan menetapkan hati-hati kita dengan Iman yang tidak berbelah bahagi.

No comments:

Post a Comment