26 November 2008

Ikhlas



Salam,

Walaupun luka dihati masih terasa tetapi aku pujuk hati sendiri berkali-kali, jangan berdendam, buang jauh2 rasa benci dan sakit hati.
Akhirnya berkat niat yang baik, Allah tunjukan bukti bahawa tindakan yang aku ambil itu adalah tindakan yang betul.
Pada hari Jumaat yang lepas, seawal 6.30 pagi, ketika aku sibuk menyediakan sarapan untuk anak2 dan suami, aku menerima sms. Pengirim sms ni tak lain dan tak bukan kawan yang memarahi aku seperti orang hilang akal tempoh hari.
Isinya panjang, memohon maaf atas segala keterlanjuran kata-katanya, menyedari kesalahannya, menuduh tanpa bertanya dan tidak memberi peluang untuk aku bercakap.

Aku memaafkannya, melalui sms juga. Jika dia tidak meminta pun aku memang dah memaafkannya.

tetapi sebagai manusia biasa..hati aku masih berkata-kata..kenapa didalam dunia ni ada manusia yang sanggup berkelakuan begitu...ya! Kita boleh memaafkan tetapi tidak mungkin melupakan.

No comments:

Post a Comment