14 June 2017

Ramadan hari kesembilan belas Ankara


Salam,

Hari ini Rabu 14.6.2017 bersamaan 19 Ramadan 1438 H. Hari ini fajar pada pukul 3.16 pagi dan maghrib pada pukul 8.26 malam. Suhu sekitar 12 - 29 darjah. Alhamdulillah hari ini cuaca redup dan mendung. Begitulah rahmat dan berkat Ramadan.

Jemputan berbuka bersama isteri Datuk Bandar Ankara,  Madam Nevin Gokcek di Altin Park, diikuti dengan melawat pameran kain kelambu Kaabah dan Masjid Nabawi sejak tahun 1535 hingga 1918. Begitu besar dan gah sejarah Turki ini. Jika negara Mesir sebuah muzium tinggalan Firaun, Turki pula sebuah muzium tinggalan Kesultanan Kerajaan Turki Othmaniah.

Malam tadi ada makhluk Allah yang melawat Nina di Putrajaya. Harap-harap dia hanya tumpang berteduh mencari tempat sejuk. Katanya di Malaysia cuaca sangat panas siang dan malam. Alhamdulillah, syukur kepada Mu ya Rabb, Nina keluar rumah pada pukul 1.30 pagi (???kenapalah tak tunggu esok ambik barang2 tu. bertuah punya anak!!) untuk mengangkat bantal dan toto yang dijemurnya pada sebelah siangnya. Mula-mula dia mengangkat bantal dan dia ternampak benda hitam yang panjang. Setelah masuk kerumah Nina membuka lampu dan baru perasan itu ular. Sebab takut dan panik . Nasib baik bomba masih boleh datang ke rumah walaupun sudah pukul 1.30 pagi. Alhamdulillah semuanya selesai dengan selamat. Mungkin ular ni mencari tempat sejuk, sebab itu sedap dan selesa cik ular ni melingkar di atas tiles depan pintu rumah. Sama-sama makhluk Allah.


No comments:

Post a Comment